Výprava do Hradce Králové

O víkendu 8.-9.11.2019 jsme se rozhodli podniknout návštěvu do našeho krajského města, Hradce Králové. A tak jsme se sešli v pátek odpoledne na vlakovém nádraží, nasedli na vlak a ujížděli směr hlavní nádraží HK. Cestu ve vlaku jsme si zkrátili kvízem a různými úkoly, které procvičili nejen naši všímavost.

Jelikož bylo přijatelné počasí, na klubovnu jsme šli pěšky. A tak jsme z Hradce zažili i víc, než kdybychom jeli MHD. Měli jsme po cestě i spoustu úsměvných chvilek-např.když jsme zjistili, že hradecká infrastruktura ne ve všech místech vyhovuje kamionům.

Na klubovnu jsme přišli už docela vyhládlí a tak jsme se s chutí pustili do večeře, vybalili si spacáky a čekali, co přinese večerní program.

Ten se nesl v duchu skautských idey, především pak skautského zákona. Vtipnou, ale i naučnou formou jsme s ním seznámili nováčky, ale i my , jakožto starší, jsme si připomněli, co pro nás vlastně skautský zákon a být skautem znamená a že je mnoho situací v životě, kde nám skautské zákony usnadní a ukážou cestu, jak se v nich zachovat. Následoval test o Hradci a úkoly, které nám pomohly se ještě více seznámit. No, a pak už jsme šli na kutě, abychom byli čilí na další den.

Ráno, po klasických ranních “rituálech“, přišel dopolední program-kolotoč stezek. Prošli jsme v něm několik bodů od balení batohu po zamyšlení se nad sebou samotným, např. nad našimi sny. Vše přerušil až brzký oběd a po něm jsme se dobalili, vzali si s sebou potřebné věci a vyrazili do města.

Když jsme překonali první překážku-nákup jízdenek pro 33 lidí v MHD-konečně jsme se blížili k našemu cíli-Planetáriu. Spolu s vlčaty a světluškami, kteří za námi přijeli, jsme strávili hodinu a půl v promítacím sále, usazení v sedačkách, a připadali si jako pod opravdovou oblohou. Dozvěděli jsme se spoustu věcí hlavně o hvězdách a jejich souhvězdí, cestovali jsme na Mars, na Venuši a  zhlédli i fascinující film o vesmírných srážkách. Jaké uklidnění, když vám v napínavém konci nakonec řeknou, že díky vědeckým výzkumům do nás nic nenarazí.

Po takhle dlouhém sezení a odpočívání jsme se šli trochu rozhýbat-vypravili jsme se směr aquacentrum. Následovaly dvě hodiny plné zábavy a varhánků na prstech. Jen ta voda kdyby byla trošku teplejší..

Poté proběhl poslední přesun MHD(naštěstí), návrat na klubovnu, balení, večeře, úklid klubovny a pěšky jsme se vydali zpět do centra, na hlavní nádraží. Už unavení a ospalí jsme nasedli do nočního vlaku směr Jičín. Na nádraží si nás rozebrali odvozy a my se rozjeli domů a rovnou do hajan.